click here!!!

!:.cuba BACA.:!

Friday, 24 February 2012

Mari mengenali lelaki sejati…(sesuai untuk bacaan wanita) #7

sekadar hiasan (sumber pokcik google)



61. Lelaki cenderung membuat tanggapan yang tidak benar terhadap perempuan bahawa semua perempuan itu sama, dan mereka akan menyedari bahawa mereka salah.

62. Setiap lelaki boleh menangani semua masalah-masalahnya oleh dirinya sendiri tetapi dia terlalu keras kepala untuk menghadapinya.

63. Lelaki merasa begitu keberatan ketika seorang gadis bersumpah.

64. Titik kelemahan lelaki berada pada lutut.

65. Ketika suatu masalah mula timbul, seorang lelaki biasanya membuat dirinya nampak cool tapi masih memikirkan cara mengatasinya.

66. Ketika seorang lelaki memandangmu, dalam kepala dia hanya ada 2 perkara. Mengutuk atau syokkan kamu.

67. Apabila anda menangkap teman lelaki anda curang dan dia meminta peluang kedua, berikan padanya. Tapi ketika anda menangkap dia lagi dan dia meminta peluang lain, tinggalkan saja. Dia tidak serius dengan anda.

68. Jika seorang lelaki membenarkan anda memutuskan perhubungan, ini bermakna dia benar-benar mencintai anda.

69. Jika anda mempunyai teman lelaki, dan kawan teman lelaki anda selalu menjeling anda, itu jelas menunjukkan bahawa dia cemburu setiap kali anda dengan kekasih anda, dan dia lebih cintakan anda lebih daripada teman lelaki anda.

70. Lelaki belajar dari pengalaman bukan dari novel cinta yang perempuan baca dan mengambil sebagai asas pengalaman mereka.



p/s : bila ketandusan idea untuk menulis maka tips menjadi taruhan…huhuhu


Bagi yang belum baca bahagian sebelumnya boleh klik dekat





41 comments:

..cik gugu.. said...

kejap2 .. yg 68 tu sy rase mcm nak bantah lah !

Si BuDaK KaChAk said...

gugu~ y not??maksud kt sni pompuan tu da ade lelaki lain so lelaki ni cuma mahu lihat kbahagian pompuan tu dgn berkorban...cinta perlukan pengorbanan...

=)

amy syifa said...

lutut? okay.. o_o

Si BuDaK KaChAk said...

jgn kate ko nk terajang lutut aku plak nnt...hahaha

~ieda~ said...

62-myb betol sbb llki neh stkt yg ida nmpk pyh nk kongsi mslh yg dowg da

64-bgos neh...hahaha ^_^

67-setuju sbb tllu byk kali...hampagas

Si BuDaK KaChAk said...

ieda~ sabo ler...blum jumpe lg kot jodoh sesuai tu...

amy syifa said...

heheeeee... =P

Si BuDaK KaChAk said...

syifa~ ape glak2?

Citra NaniZam said...

suami kak pon dah mula sakit2 lutut..huhu

amy syifa said...

mne tau ni?

..cik hana.. said...

00o..titik kelemahan lelaki kat lutut erk...pasni kalau jumpa perompak memang hana pi pijak2 la lutut dia sampai lemah...kehkeh

biela bell said...

(63) nak sumph bnyak2 kali la..biar dia rasa keberatan..hua3x (kejam2)

(64) lutut yer..oo..baru tahu..lemah yg mcam mana tu? hak9

(70) hahaha..pencinta novel sebahagiannya mengharapkan mereka jga turt ada kisah cinta sama mcm citer dlm novel..padahal hakikatnyaa 360 darjah jarang berlaku..haha..

..cik gugu.. said...

sbb kdg2 ade laki yg ska ble pmpn mntk ptus tu .. ;)

awak, da mkn ? haha .

Si BuDaK KaChAk said...

gugu~ berbalik pd tajuk...entri ni psl llaki sejati...klu yg gugu ckp tu llaki yg ptut mati...huhuhu

..cik gugu.. said...

haha lupa plak lelaki sjati tu .. da slalu sgt jmpe yg ta sejati ;)


blanje ? hoho bkn ke org da kje ptut blanje org yg ta kje mcm sy ney ? (-..-)

Si BuDaK KaChAk said...

gugu~ insyaAllah 1 ari nnt kot...

..cik gugu.. said...

haruslah .. adoiii ade ke owg chat kat blog cenggini ?

..cik gugu.. said...

haha oke .. blog ptut di majukan .. kne ade ruang chatting plak -.-

eh awk org mana ?

..cik gugu.. said...

eleh .. org tye bebetol .. tape2 ..

..cik gugu.. said...

eleh seremban je pon .. haha egt sbh srwk td :p

susah beno nk btaw td an ..

..cik gugu.. said...

hahah mmg sy dtg cri .. awk dkat je pon .. tggu ya sy dtg ;)

Zahirah Dzulkifli said...

Ehem ehem. hehehe

Si BuDaK KaChAk said...

zahirah~ nape??tak sihat ke??da mam ubat??huhuhu

..cik gugu.. said...

hahaha awk ta tgk ke sy asal mana ??

dkat je taw dgn awk ;)

cinta siswi said...

heee.. lelaki oh lelaki.. ^.^

Si BuDaK KaChAk said...

siswi~ kne amik tau ni...pnting utk jage ati incik1...hehehe

..cik gugu.. said...

dr jb dkat je kan .. 3 jam je ;)

~aYu~ said...

nice tips.. hehe..

Mia Adriana said...

titik kelemahan kat lutut? ok pas niw boleh sepak kat situ.. haha

Cik Retiss said...

haiyok macam betul je...

p/s : kalau tjumpe awak kite terajang kat lutut.. XD

CekbOlat-bOlat said...

68 seriusss ????

teha said...

titik kelemahan ade kt lutut ? y ? xphm.. hahha !

~ieda~ said...

myb kot...doa2 kn lh yea ^_^

CiK FizA said...

ehh~ titik kelemahan lelaki ada kat lutut ke? tapi knapa ye? Hee~ nice! tengs 4 sharing. nnt boleh try :DD

Zakaria's daughter said...

weh weh. tertarik kat yang 64 tuh.
explain peliss?

cinta siswi said...

aucakkk!! siswi mai bwk perkhabaran menarik..huhuhu..

kamu ditag di sini.. ^^

http://cikguceloteh.blogspot.com/2012/02/wrfw-segmen-lagi.html

Dylla Abas said...

oh..bagusnya tips ni..nanti nak baca yg sebelum2nya la..banyak dah miss...tapi agak confuse kenapa lelaki lemah di bahagian lutut..??

..cik gugu.. said...

abg kachak , mana n3 baru ? ta sehat ke ??

Suhami Ahmad said...

uhuk...i lioke!...lelaki belajar cinta dari pengalaman dan bukannya novel...hihi

aimaniman said...

tips berguna untuk yg baru nak mengenali lelaki, tp kalau dah duduk bersama, baru nak mengenali hati budi lelaki dah terlambat.. menyesal pun x guna, kan omak dah kata hati2 pilih lelaki ...

Lia Irdelia said...

dasat tu tips dia.. hehhhee