click here!!!

!:.cuba BACA.:!

Saturday, 18 February 2012

Orang Malaysia ke Brazil?



Assalammualaikum…


sekadar hiasan (sumber pokcik google)


Pagi tadi aku ada dengar yang seorang budak Malaysia yang baru berumur 16tahun telah ‘dirisik’ oleh sebuah kelab bola sepak di Brazil.

Dia akan menghadapi proses pemerhatian selama 2 bulan. Sekiranya lulus dia pasti akan diambil kelab tersebut.

Alhamdulillah…usaha keras budak tersebut telah dipandang kelab luar. Dengan ini sedikit sebanyak akan menjadi perangsang bagi budak budak muda lain untuk bekerja keras seperti dia.

Tidak dinafikan sekiranya Negara kita dapat menghantar lebih banyak lagi pemain muda untuk bermain di kelab kelab luar seperti ikon bola sepak Negara(Safee Sali), pasti kedudukan ranking negara kita akan berubah kepada lebih baik.

Seterusnya akan membuat Negara Asia yang lain takut dengan Negara kita.

InsyaAllah…




*kalau zaman arwah Mokhtar Dahari – Jepun / Korea takut nak jumpa Negara kita sebab paling kurang Negara kita pasti akan tibai dorang 3-0.

*Zaman sekarang – Malaysia cukup takut nak jumpa Jepun / Korea sebab paling tidak Negara kita pasti akan kena tibia dengan dorang 3-0.




p/s : kalau aku dah ada anak nanti aku nak latih dia main bola macam latihan komander…tak kejam kan???hehehe

27 comments:

amy syifa said...

meremang baca 'Jepun / Korea takut nak jumpa Negara kita sebab paling kurang Negara kita pasti akan tibai dorang 3-0'

bukan senang buat aku teruja dgn satu2 ayat tau..tahniah pada diri sndiri.. =)

Si BuDaK KaChAk said...

ko takde keje lain mesti copy paste aku nye ayt tu kn???malas btol nk taip...hahaha...apsal tahniah dkt ko lak???

amy syifa said...

tahniah pada diri sndiri mean tahniah utk diri kau la..

teheee...malas !

Si BuDaK KaChAk said...

owh...tp mmg knyataan la ayt tu...

Ezad Skytech said...

bagus la kalau macam tu kan...sekurang2nya ada pemain2 Malaysia yg beraksi di kelab luar negara...

Si BuDaK KaChAk said...

ezad~ btol tu...

..cik gugu.. said...

bgga jugak la ade rkyat mesia yg mkn belacan boleh g jauh ;)

sy baru 21 .. haha muda an .. ceh . awak ?

amy syifa said...

dia dah tua..umur 29 setengah.. =P

Nur Zulaikha said...

jgn la ajar ank mcm tu..hehehe

Zakaria's daughter said...

yeay.

malaysia bulehhh.

Si BuDaK KaChAk said...

syifa~ eleh...klu aku tua ko pun tua...jeles la tu gugu nk ngorat aku...gugu jgn lyn dia...hehehe

Si BuDaK KaChAk said...

zulaikhs~ mcmtu je caranya bru leh dpt pmain yg bdisplin tak mcm player skang...

Si BuDaK KaChAk said...

zakaria's daughter~ yeahh...malaysia boleh...

=)

kaishin said...

betul da tu tp skrg ni malaysia pun da ada peningkatan..malaysia boleh haha

Si BuDaK KaChAk said...

kaishin~ btol...cuma masih perlu lebih lagi utk lwn rekod lama...

=)

~SaL IjOu~ said...

majulah sukan utk negara..sekian~ ;p

aimaniman said...

Sapa budak 16 thn tu dik.. Insy permulaan baik utk bola sepak mesia kannn.. Yg akak nampak prmain bola kat skolah la terdiri drpd murid bermasalah yg x suka blajar wp x smua la.. Sbb tu kot b'sepak susah nak maju sbb nak btk disiplin pemain pun dah sussh.. Sory kalau salah...

biela bell said...

Malaysia boleh punyer.dimana ada trafic lght disitu ada jalan. kah3x..

Ezad Skytech said...

p.s : yup...kan nama pun tukar2 entri..hee..cuba tengok demo yg mereka buat tu...huhu~

#aq pun byk mengarut je...HAHA~

Si BuDaK KaChAk said...

Sal ijou~ ye...majulah sukan utk negara...

=)

Si BuDaK KaChAk said...

aimaniman~ yup...displin sgt penting utk seseorg tu bjaya...klu prangai teruk mmg xkemana la bakat yg dia ada...

Si BuDaK KaChAk said...

biela bell~ hahaha...salah la..di mana ada xcident di situ mesti jln raya dkt malaysia...hahaha

Ezad Skytech said...

p.s : mmg menarik giler...! hee...huuh...aq kena keluar jugak ni..blurr je tgk laptop ni nak taip entri..sekurang2nya kalau keluar berjalan..dari situ dapat ilham nak tulis apa kan...hee~

..cik gugu.. said...

thn 91 .. awk ?

..cik gugu.. said...

22 or 23 ? btol tak ? tak pon 24 ? hahaha

Miss Nadya said...

nak ajar anak jadi pemain bola jugak tapi risiko besar wo...

p/s :: sedih lah bila ada orang cari kenangan nad yg lepas..:(

entry tu mmg nad tak nak buang kot.. T_T

Si BuDaK KaChAk said...

nad~ risiko ape??klu prangai sbbtu displin tu pnting...

klu psl kcederaan tu biasa la...sume sukan pun leh cedera...klu xnk men la dam ke chess ke...hehee