click here!!!

!:.cuba BACA.:!

Thursday, 16 February 2012

Jawapan bagi persoalan untuk si ‘dia’ yang masih tak puas hati.#3

sekadar hiasan (sumber pokcik google)

Tak perlu baca…tak penting…ni hanya jawapan untuk si ‘dia’ je..


Soalan ni mungkin dia jawab dari pertanyaan member dia kot. Tah la…aku tak tau pulak kalau niat dia memang lain. Jadi aku tergerak hati nak jawab sebab pasal ni jugak kitorang pernah bergaduh satu ketika dulu.


ap perasaan awak kalau org y awak sayang a.k.a bf :
~~~> pandang gurl laen depan awk?
~~~> puji gurl laen depan awk?
~~~> btpuk tampa dengan kwn2 gurl dia?
~~~> utama kn kwn dr awk
~~~> wat pape kptsn tnpa bbncg dgn awk,sblikny kwn2 gurl dy
~~~> plan msa dpn bkn ngn awk.sdgkn setia mklum awk adlh future life dy.

simple answer 4 u frenz. tpu lau kte kta, kte x ksh kn. xbnyk, ckit mesti ad skit atikn. kte kn gurl.
tpi law kte, kte try 2 +ve. n ignore. jz wt2 x nmpk n be hpy.bkn dy sorg rite y bleh wt.. huhh!!
law dy utamakn kwn2 dy.awk also ad frenz.jz go with ur frenz.
jgn amk pusing sgt. ye btol, kte nie spe n frenz 2 spe.
try slow talk with him.
law xde prubahan, tinggalkn je lh laki cm 2.
dont make u n ur self suffer!!!.
jgn buang msa tok setia ngn org cm 2.
kte smua bkn bdk2 lg, smua dh dlm golongan junior adult.

kalau awk org y dy syg a.k.a gf dy, dy msti twu :
~~~> batas2 seorg kwn
~~~> jga ati awk
~~~> utamakn awk
~~~> plan msa dpn dgn awl
~~~> lbh twu menghargai awk bkn gurl laen.
kte nk bg pndpt lbih2 pon ssh.
ap pon, bialah dy syg kte lebih dr kte syg dy. itu lbh dhargai.

Jujur kita kata memang kita terasa pasal ni sebab pasal ni juga kita pernah gaduh dulu.

Tapi untuk peringatan awak kita pernah tanya awak pasal ni semua. Jawapan awak adalah “tak kesah pun. Dia kawan je kan.”

Lepastu kita pun kawan je la macam biasa. Sampai satu masa kawan kawan kelas yang awak agung agungkan sangat tu pun batu api suruh awak cakap dengan kita pasal mende ni.

Padahal sebelum tu kita dah pernah bincangkan hal ni. Tapi demi awak kita turutkan juga permintaan awak supaya kita jarakkan diri dengan BFF kita sendiri. Lama jugak la kita tak bertegur dengan BFF sendiri.
Sedangkan awak sendiri tau yang kita kenal dengan BFF kita tu lebih awal lagi sebelum kita kenal awak. 

Terus terang kita cakap awak ni lurus bendul la…senang sangat percaya cakap dengan orang walaupun apa yang orang cakap tu tak betul dari awak mempercayai kata kata kita.

Kita tak sebodoh tu la…kalau betul kita nak menduakan awak, dari awal lagi kita dah buat. Awak kan jenis lurus bendul. Tapi kita tak sampai hati sebab dalam hidup kita belum pernah tercatit sejarah yang kita berlaku curang. Lagi lagi dekat dalam kelas yang sama. Dah tentu la dekat dalam kelas tu semuanya tau pasal hubungan kita.

Tu pun awak tak boleh nak fikir ek?? Lagi nak percaya cakap orang dari orang yang awak kata sayang.(pdahal tak pun…kalau sayang takkan percaya mende yang mengarut macamtu)

Cara macam nak tuduh yang kita nak playboy tapi awak kena tengok keadaan sekarang…sapa yang dah berpasangan?? Baru je harini putus esoknya awak dah boleh tersenyum sebab apa…sebab awak kan dah dapat penganti dari sebelum kita putus lagi….

Jujur awak…walaupun kita dengan kawan kawan pun, tapi topic yang selalu kita borakkan mesti pasal awak…awak tak percaya terpulang tapi saya percaya yang Allah lebih tau pasal ni.

p/s : makan boleh sebarang makan, tapi cakap jangan nak sebarangan cakap…kang sendiri sakit hati…

2 comments:

~ieda~ said...

penah merasa situasi yg sm cuma tblik lah...sy kt tmpt awk...skt mmg skt tp nk wtpe dh mmg xda jodoh kot n sng jer dia dpt pgnti...huuuuu

Si BuDaK KaChAk said...

ieda~ xnk komen pape...ni cuma jwapan yg dpt sy jwb dr apa yg dia ckp...

=)