click here!!!

!:.cuba BACA.:!

Friday, 3 February 2012

Tarian singa di tempat kerja



Assalammualaikum…

Harini tempat kerja aku ada la buat sambutan Tahun Baru Cina. Dengar kata siap bawa kumpulan tarian singa lagi.

Aku dengar lagi, tarian singa tu nak di bawa keliling tempat kerja aku ni. Bising?? Tipu la kalau aku kata tak bising tapi kita kena ingat yang kita duduk di Negara yang mempunyai berbilang kaum. Jadi, apa salahnya kita menghormati kepercayaan yang mereka mahukan.

Berbalik pada nak keliling tempat kerja aku ni, katanya nak minta restu dekat dewa dewa dia la kot. Tah la, lain agama, lain kepercayaannya. Jadi bagi kita yang tak percaya, tengok je la. Tak perlu nak kritik pape.

Cuma aku sedikit tak paham, kenapa perlu buat pada pukul 1pm? Bukankan masatu orang beragama Islam sedang mendengar khutbah di masjid? Yela, harini kan hari jumaat.

Adakah ianya secara tidak sengaja telah merancang pada waktu yang salah atau mereka mempunyai agenda yang lain? Tah la…aku taknak berfikiran negetif. Apa yang aku pilih? Sudah tentu la mendengar khutbah di masjid.

Balik dari solat aku tengok tarian singa tu belum abis lagi…sempat juga aku snap beberapa keping gambar…








p/s : aku keliru la tarian singa ke tarian naga ek?? 

10 comments:

MeeRole said...

Ko keje ape bro?mcm best je..

Si BuDaK KaChAk said...

keje biasa2 je...huhuh

Zahirah Dzulkifli said...

Tarian naga katanya. Hoho. Entahlah

Si BuDaK KaChAk said...

zahirah~ yeke??tp org kate tarian singa...poning kpalo...hahaha

Gen2Merah said...

kita menghormati adat dan kepercayaan mereka, andainya mereka juga menghormati kita.. rasa terkilan juga lah kan festival tarian bising sebegitu dibuat semasa khutbah Jumaat sedang berlangsung..

apa pun, perlunya kita saling faham memahami sesama kita...

Si BuDaK KaChAk said...

gen2merah~ btol tu...saling menghormati adalah sgt penting...

cik ayuni said...

best nye...yuni x penah tgok tarian naga ke singa ker..seriously...jakun kan (?)..except dlm tv la

sue perbs.. said...

hehe.. tarian singa kat tmpt keje sy pkul 2.30.. so semua dpt tngk.. ohh.. singa kuning.. singa yg dtg kat tmpt sy putih pulak

Si BuDaK KaChAk said...

cik ayuni~ owh....sy da tgk byk kali da...so xjakun...hehehe

=)

Si BuDaK KaChAk said...

sue perbs~ sy nsib baik sempat tgk....hehehe