click here!!!

!:.cuba BACA.:!

Thursday, 2 February 2012

Tandas ada alarm?


 



Assalammualaikum…

Harini aku ada dengar satu topik yang dibincangkan di sebuah stesen radio. Topik yang aku maksudkan adalah mengenai Pemasangan Alarm di Tandas Awam. Ianya bertujuan agar pengguna tidak menggunakan dengan lama agar pengguna yang lain tidak menunggu lama.

Apa pendapat korang kalau Negara kita pun buat macam ni??

Bagi aku la, boleh je kalau nak pasang tapi hanya di tempat tumpuan je la. Maksud aku di tempat yang biasanya sudah sememangnya ramai pengguna yang menggunakannya.

Bagi tempat yang tak ramai penggunanya, tak perlu la sebab sudah tentu tak ada yang menunggu. Jadi buat apa nak terkejar kejar kan??

Tapi aku tertarik dengan seorang pemanggil yang memberi idea supaya alarm dipasang pada flush. Maksudnya bagi pengguna yang tak menggunakan flush, secara otomatik alarm akan berbunyi supaya pengguna tersebut sedar yang dia masih belum flush.

Ini kerana Negara kita pernah tergolong di kalangan Negara yang mempunyai tandas awam yang kotor. Kalau dibuat begitu, insyaAllah aku rasa dapat mengurangkan kekotoran yang sering berlaku dekat tandas awam di Negara kita ni.




p/s : boleh tahan ke alat yang nak dipasangkan tu??takut tak sampai seminggu dah pecah….hehehe

2 comments:

..cik gugu.. said...

ta payah la pasang .. tak tenteram nak berak nti .. heheh

Si BuDaK KaChAk said...

btol tu...potong btol klu ada org kaco....hehehe