click here!!!

!:.cuba BACA.:!

Friday, 3 February 2012

Cinta


sumber pokcik google



Assalammualaikum....

Ramai yang sudah tau apa tu cinta kan?? Jadi tak perlu la aku nak bercerita panjang.

Bagi yang sedang bercinta, jagalah hati pasangan masing masing. Kalau ada yang tak puas hati, adalah lebih baik berterus terang. Tapi biarlah dengan cara penyampaian yang betul. Bukannya dengan terus menembak je.

Kalau ada mendengar pape cerita buruk mengenai pasangan anda daripada mulut orang lain, lebih baik anda bertanya terlebih dahulu. Siasat dengan cara yang betul.

Aku bukan lah doktor cinta yang boleh menyelesaikan masalah buat pasangan yang bercinta kerana aku sendiri pun dah tak bercinta. Apa yang aku boleh berikan ialah pendapat semata mata.

Bila aku nak bercinta semula? Wow…agak panas soalan tu. Jawapannya hanya Allah je yang tau bila masa tu akan sampai. Buat masa ni memang aku tak meletak harapan atau sasaran.

Cuma aku teringin la nak bercinta selepas bernikah.




p/s : cinta membuat manusia berubah…kebaikkan atau keburukkan bergantung pada diri sendiri…

16 comments:

~ieda~ said...

agak2 kn klo pmpn propose llki, tkjut x ea???hoho

Si BuDaK KaChAk said...

boleh gk apa...dlu2 ada gk baut cmtu...

cuma zaman skang ni je klu wat camtu mmg agk terkejut...

~ieda~ said...

hahaha...nk try la propose llki...tp kang kalo kena reject, malu kot...hoho :p

Si BuDaK KaChAk said...

ieda~ boleh je....cuma klu bleh bgtau dlu....sbb tkut laki tu terkejut plak...

~ieda~ said...

alamak...bab nk bgtau neh yg fail...xreti la nk ckp trs trg...adoiii...hoho

Si BuDaK KaChAk said...

tu la mslh pompuan....takut sgt utk berterus terang...tu yg smpai jd mcm2...take note...laki lbih suka pompuan yg bterus trang...

~ieda~ said...

okies...noted..tp kn bkn pmpn jer bmslh tok btrus trg, llki pon sm...sbb 2 kdg2 sllu jd situasi tarik tali...sm2 x mo mgku...bl jd smthg, mula nk mengeluh..klo ida, seyes ida x reti nk ckp direct jer...cmner???

Si BuDaK KaChAk said...

btol...sbnrnya laki takut ditolak...pmpuan prlu bg kiasan skit spaye laki tau...nnt msti laki akn btrus trang...

~ieda~ said...

abes 2 llki pon xda nk bg pape respon kn...jd cmner pompuan nk ckp...ssh tau...ponin asenyer aihhh

Si BuDaK KaChAk said...

laki bkan tak bg respon...cuma takut klu2 syok sdiri...so beter tunjukkan reaksi berminat....nnt msti akn jd brani...

~ieda~ said...

naty dia plak pk yg kita neh SS...pyh gk lau cm 2...ssh sbnrnya nk phm aty llki neh cmpre ngn pmpn sbb pmpn kta tau aty dia lmbut n mdh tsentuh

Si BuDaK KaChAk said...

jgn la dok gatal kata syok kt dia...juz buat mcm berminat je...klu dia kate awk syok kt dia...awk kate la dia prasan...hehehe

~ieda~ said...

hahaha...pyh la plak yea...ckp kt awk la cm 2...hoho :p

Si BuDaK KaChAk said...

tak payah pun klu tau caranya...

awk nk ckp apa dgn sy??

~ieda~ said...

xtau nk ckp pe...hoho...nk suh owg ckp pe???

Si BuDaK KaChAk said...

la...td dia yg kate nk ckp...ckp amende?mane la sy tau...