click here!!!

!:.cuba BACA.:!

Friday, 10 February 2012

Jawapan bagi persoalan untuk si ‘dia’ yang masih tak puas hati.#2

Assalammualaikum...


Tak perlu baca…tak penting…ni hanya jawapan untuk si ‘dia’ je..


tiba2 teringat..
dia y teman tidur aku saat2 akhir aku begelar pelajar dulu.
dia saksi tidur aku bertemankan "air mata"
dia juga y buat tidur aku lena..
hebat kn dia..cuba bayangkan kalau dia bernyawa ;D
dia banyak bantu aku tok tak dengar benda y x sepatutny dlu
dia sangat2 berjasa..n until now
dia masih tersimpan kemas dalam simpanan aku.
masih menemani tidur aku.
masih menghiburkn aku ;)


tQ so much 2 some1 dat give all this thing 4 me.
really appreciate that.
ap y awk bg kt kte dulu masih tersimpan rapi.
xsikit pon rosak.masih kte gunakan kemana2 kte pergi.
tak seorang pon berani usik or pinjam.

sometimes,org pelik,mne kte dapat bendalah 2 smua.
bila org tnye kte ckp awk y bg ;) *no secret
kemana kte hangout lg2 waktu malam.
kte mesti bwk y 1 tu..agk2 awk ingt x ye.
bila kte main,smua org tngok kt kte.
mesti dyorg pk kte like bdk2.tpi kte puas.
kdg2 sampi berebut ngn pari2 kecil kte,hanya krna kte x bg pinjam.
kelakar kn :')

Atas ni adalah apa yang dia tulis.

Sekarang ni saya nak jawab maksud disebalik pemberian hadiah tu.

Awak sedar tak apa yang awak tulis ni?? Kita saja je nak tanya…mana tau kot kot awak tengah mimpi ke…kang kita jawab awak taknak terima pulak.

Untuk pengetahuan awak, niat kita bagi benda tu sebab memang kita nak dia temankan awak setiap masa. Kita tau awak memang suka dengan benda tu. Yela, awak sendiri pernah cakap dengan kita. Lagi lagi bila awak kata awak punya tu dah hilang. So hadiah yang kita bagi tu juga sebagai penganti yang hilang tu. Lagipun kita bukannya orang senang untuk belikan hadiah yang mahal mahal masa belajar.

Lagi satu kita nak awak ingat yang kita ni manusia biasa yang tak sempurna. Kita tak lari dari melakukan kesilapan. Pernah masa awak bersedih kita temankan awak. Kita cuba pujuk awak tapi awak mintak kita bagi ruang dekat awak. Lepastu awak dah ok.

Lepastu bila terjadi masa awak gagal tu pun kita dah cuba tapi awak hanya menangis dan berdiam diri. Jadi kita teringatkan yang awak pernah cakap dekat kita supaya bagi awak ruang untuk melupakan kesedihan. Tu pasal kita biarkan awak. Biar bukan bermaksud kita lupakan awak.

Lagipun hadiah pemberian kita tu pun dapat membuat awak jadi tenang. Itulah gunanya hadiah kita berikan tu. 

Maksudnya kita masih dengan awak walaupun bukan diri kita sebenar. Lepastu, boleh pulak awak cakap yang teman awak sekarang yang tolong awak. Lepas dari kejadian tu la awak dengan dia sering berhubungkan??tapi awak masih taknak mengaku dengan kita.

Dalam kita memberi kepercayaan dekat awak, tapi awak tikam kita betul tepat dekat hati ni.

Kita tak mintak pun awak ucapkan terima kasih sebab kita nak awak tau yang diri kita memang betul betul ikhlas dengan awak. Segala makan minum awak pun tak pernah kita ungkit. Semuanya kita halalkan.

Pasal yang lain tu kita mintak awak jangan la diingatkan lagi. Bukan apa, kita taknak teman awak sekarang akan terasa. Mungkin awak akan cakap dia memahami tapi disebaliknya awak tau ke? Kita sendiri lelaki, kita tau la apa yang lelaki rasa.

Tolong jangan sebut sebut nama kita lagi depan dia sebab kita taknak dia rasa awak cuba membandingkan dirinya dengan kita. Lelaki paling tak suka bila temannya cuba membuat perbandingan.

Pasal pari2 kita tu…………………..kita tak tau nak cakap camne. Awak boleh lupakan terus kalau awak nak. Kalau taknak pun takpa. Tak ada paksaan pun.

sekadar hiasan (sumber pokcik google)


p/s : mintak tolong lebih prihatin bila orang memberi sesuatu…setiap pemberian mempunyai makna yang tersendiri…

10 comments:

cinta siswi said...

betul22.. lelaki xsuke bile org yg dia syg bandingkan dia dgn org lain.. siswi pun xsuke gak!! xpa derr kalau dia xhargai.. org lain ramai lg yg hargai awopp.. siswi hargai..hihi.. :P

biela bell said...

bukan lelaki je..perempuan pun tak suka dibandingkan juga..yup..kita kena menghargai setiap pemberian yg diberikan oleh seseorang..ada nilai sentimental.ngeh3x

Si BuDaK KaChAk said...

siswi~ ramai ke?sape??hehe

Si BuDaK KaChAk said...

biela~ yup...stiap adiah sgt bermakna wlaupun harganya bape sen je...

bai baizura said...

xpe bnde yg lps jgn dikenang,benda yg ada kenalah kenang slalu:)<--erkk:| macam x kena jekan..haha:))

apa2 pon hargailah pemberian org walaupon x seberapa janji pemberian itu ikhlas^,^

Zahirah Dzulkifli said...

Erk. Teringat pemberian seseorang la pula >.<

Si BuDaK KaChAk said...

zahirah~ yeke??sory...xde niat pun nk mgingatkn awk dgn kisah lame...

k@!sh!n said...

hanya yg memberi tau makna yg tersirat disebalik pemberian hehe

Si BuDaK KaChAk said...

k@!sh!n~ si penerima pun bleh tau klu dia memikir secara halus...

..cik gugu.. said...

bru dpt pemberian dari dy ;)

sape pon tak suka dibandingkan .