click here!!!

!:.cuba BACA.:!

Wednesday, 8 February 2012

Jawapan bagi persoalan untuk si ‘dia’ yang masih tak puas hati.#1





Tak perlu baca…tak penting…ni hanya jawapan untuk si ‘dia’ je..


Assalammualaikum….

Orang kata sapa yang makan cili dia yang terasa pedasnya kan?? Jadi sekarang aku memang suka makan cili so pedas dengan aku dah sebati la. Sebabtu aku rasa soalan soalan ni aku patut jawab supaya dia nampak apa yang aku cuba lakukan.
Aku tau aku ni serba kekurangan tapi aku tak boleh kalau orang menyalahkan diri aku tanpa bercakap sendri dengan aku. Kenapa perlu cakap belakang? Masa face to face kenapa tak cakap je?? Bila dah jauh macam ni baru la nak tuduh macam macam.


fact bot me : sgt2 ske bot 24!! pnh dlu, "lau awek aku y x ayt aku dlu, aku dh usha bdk nie" cuba bayangkan perasaan korg if boy korg ckp cm 2..dat y org dlu2 ad ckp "letak dri kte kt tmpt dy, br kte twu kesakitan y dy tanggung".. useless tol.. kesabarn wt aku bertahan!!!kesabaran wt aku bdiam!!!kesabaran juga buat aku cuba tok tsenyum dlu.. (^_^).. n alhamdulillah, now dy terima aku seadanya, trima kekurangan aku n meghargai aku..ap y penting sntiasa letakn aku y utama dlm kehidupan seharian dy after keluarga=)

n for laki2 y ske ckp cm 2 pesan aku cme 1, idop jgn syok sendri law xtwu pagkal cerita.if awek korg 2 pon sbnrny nk kwn ngn ko cne. tpi ko y pk dy syok kt ko mle.malux..b4 ckp pk..perempuan nie jenis diam cz x kuasa nk pnjg2kn cte..*renung2kn =) peace

=) take note..take note


Atas yang dalam kotak ni  adalah apa yang ‘dia’ tulis.

Ye…saya mengaku yang saya pernah menyebut perkataan yang awak cakapkan tu. Saya mintak maaf. Cuma apa yang kita nak awak fikirkan ialah lepastu kita dengan sapa ek??dengan awak ke dengan dia?? Pernah ke awak nampak yang kita cuba nak pikat dia semula lepas kita bersama dengan awak??

Pernah ke awak berfikiran positif dengan menganggap awak boleh jadi lebih baik daripada orang tu?? Tak boleh ke awak anggap itu satu cabaran untuk awak terus mempertahankan kita? Kalau kita awak boleh bandingkan dengan arwah dulu kenapa tak awak??sampai kawan kawan awak semua dok hentam kita macam macam…siap bagi emel la…apa tu sume??kawan kawan kita ada buat kat awak macamtu ke?dan kita rasa sampai sekarang awak masih bebaik dengan Ara kan?? Ara tu sapa yang kenalkan kalau bukan kita…

Pernah tak kita suruh awak berterus terang kalau ada pape masalah yang awak tak puas hati dengan saya? Kenapa awak memilih untuk berdiam diri? Dengan berdiam diri tu, awak ingat masalah awak akan selesai??

Untuk jawapan perenggan kedua pulak.

Saya syok sendiri??kalau saya syok sendiri macam mana hubungan kita boleh capai hampir 3tahun?Awak kata awak cuma nak berkawan je dengan kita??abistu kenapa awak beriya sangat ek mulakan mesej dengan kita siap hantar gambar supaya kita kenal awak?

Ok la…kalau awak masih taknak mengaku yang awak mulakan tak mengapa. Dengan rendah diri kita mengaku kita silap kita salah sebab dah salah anggap dengan awak. Tapi kalau difikirkan secara logic la, kalau awak tak sudi buat apa awak terima??tepuk sebelah tangan takkan berbunyi la…or awak nak pokok takkan bergoyang kalau takda angin yang tiup…pilih la sendiri..


p/s : jujur aku kata aku tak sangka macamni rupanya perangai dia ek??takbur betul lepas dah ada pakwe baru. Tunggulah nanti…aku nak tengok kesudahan cerita bagi orang yang takbur ni…

14 comments:

Syah_Ridzeah said...

sabar jelah.. sy fhm apa yg awk rasa tu.. xpyh nak lyn sgt benda2 macam tu.. buat sakit hati je.. okeyy.. :)

Si BuDaK KaChAk said...

btol...tp sy rasa sy ptut pertahankan diri sy dari dipijak org...

~ieda~ said...

awk, wlopn ida neh pmpn ida phm apa yg awk ase sbb ida pon pnh dok dlm situasi cm 2...pd ida, wt x tau jer n x pyh lyn owg cm 2...wt skt jiwa jer lm2...hepi2 k ^_^

Si BuDaK KaChAk said...

ieda~ sy sentiasa hepi...wlaupun sedih org akn ttp nmpak yg sy ni hepi...

=)

Zahirah Dzulkifli said...

erk. cerita cinta awak la ni ye? sabar-sabar. kalau betul dia tu jodoh awak, tunggu dan lihat je la. kalau bukan, redha je dengan apa yang terjadi. mungkin ada yang lebih baik untuk awak :)

Si BuDaK KaChAk said...

zahirah~ dah tak mengharap la ditemukan jodoh dgn dia...

=)

cik mun said...

sabar ye...ad byk lg bunga di taman..hehehe

k@!sh!n said...

biasa dah tu..depan ckp lain blkg ckp lain..layan pun buat sakit ati je..

sizuka[Izzati] said...

saje nak tarik perhatian balik letteww.takyah layan orang cmni.ada masalah emosi.haha.

Dylla Abas said...

sabar je..kdg2 manusia ni suka ckp mcm2 sbb nak lepaskan tengkuk sndri..apa pun ..be matured..awk dh explain dan rasanya dia dah sgt faham..cuma terserah pada penerimaan dia..yg penting just lapangkan dada n teruskan hidup macam biasa..insyaAllah..jodoh yg terbaik utk awak pasti akan dtg 1 hari nnt (",)

Si BuDaK KaChAk said...

cik mun~ tak heran da pun...juz agk terkesima bila tau dia ckp cmtu...

Si BuDaK KaChAk said...

k@ish!n~ btol tu...tp aku bkan lyn pun...juz nk pertahankan diri aku je...

Si BuDaK KaChAk said...

dylla abas~ thnx alot...

=)

Si BuDaK KaChAk said...

sizuka~ tak rasa dia nk tarik perhatian...cuma sy rase dia still ada prasaan but dia terpaksa buat mcmtu...