click here!!!

!:.cuba BACA.:!

Tuesday, 10 January 2012

Setelah penat…..(serangga pelik)



Lihatlah gambar serangga tu...







Tak nampak?? Meh tengok gambar yang lebih dekat…








Aku sendiri tak pasti serangga apa tu kerana serangga ni belum penah aku temui sebelum ni.

Lokasi gambar diambil dekat cermin tempat kerja aku. Masa nak cuci mata ni nak tengok matahari tiba tiba aku terpandang serangga ni.

Terkejut gak sebab nampak pelik je serangga ni. Mulanya ingatkan lipas biasa je yela dia ada misai panjang macam lipas tapi lepas dok belek belek tak nampak macam lipas plak.

Mungkin dia tengah penat kot tu yang dia rehat jap dekat situ. Aku pun apa lagi, snap je la gambar serangga pelik ni untuk tontonan ramai.





p/s : ada sapa sapa tau nama serangga ni tak??bahaya tak??


35 comments:

Ezad Skytech said...

first time nampak ni...tak pernah jumpa pulak serangga ni sebelum ni...

Si BuDaK KaChAk said...

ezad~ tau xpe

Ca Cik Duyung said...

grrrr..ca geli pada serangga..huhu..

yg ca pernah jumpa camni gak.tp misai dia tak panjang gini..mungkin yg ca jumpa ni dia da shave misai dia..hehe

Si BuDaK KaChAk said...

ca~ owh...yeke???dia shave pakai ape???hehehe

Eera Shera said...

cam pelik je..spesis baru ke haha ;)

Si BuDaK KaChAk said...

eera shera~ tah ler...tak sempat nak tanye mendiang steve irwin...hehehe

Ca Cik Duyung said...

shave pakai pisau jilid lh..heehe


ca nak follow kmu..tapi line slow, so widget follower x timbul2..navbar pon xde..huk3.. :(

Ezad Skytech said...

spesis ni da terancam kot..susah nak jumpa...hee~

aimaniman said...

mesti adik ni sorang yg prihatin plus peka betul ngan persekitaran, kalau akak ada serangga kecik2.. kalau takut kene gigit, terus akak penyek...

yus yub said...

Mungkin ini jenis yang baru....hehehe

Si BuDaK KaChAk said...

ca~ igtkan pakai ape la td...hehehe

follow la guna url...

Si BuDaK KaChAk said...

ezad~ mungkin la...tah ler...tak pernah tau pun...(kalau la steve irwin ada lagi bleh tnye)hehehe

Si BuDaK KaChAk said...

aimaniman~ takde la prihatin pun....cuma perasaan nk tau tu tinggi tu yg smpai jd entri....tak pasal popular kejap serangga tu...hehehe

Si BuDaK KaChAk said...

cayob~ spesis baru??aik...mcm mane bleh timbul spesis baru lak??takkan lipas mengawan dengan cengkerik kot??hahaha

Ezad Skytech said...

haha...dia nama binatang ke..serangga ke...mesti tahu punya kan...hee~

#oh...pasal entri tu...main SEO lebih ni...bermain dengan keyword...masa tu mmg tengah top pasal Boboiboy tu...tu yang aq ambil peluang buat entri SEO...keyword pun mengena..

pernah jugak buat SEO pasal lain tapi ada jugak yg tak menjadi..nasib la.. kalau keyword betul2 HOT...mesti boomm...meletup punyer...backlink dari blog2 yg PR (pagerank) tinggi pun main peranan jugak..aq pun baru lagi tahu sikit2 pasal ni..hee...

Si BuDaK KaChAk said...

ezad~ menarik....nnt nk cuba gk la....arap leh ikut jejak

Ca Cik Duyung said...

da boleh dah.hehe

cik mun said...

uih..ulat ape tu???mun pun xtahu..

Cikgu Ma said...

penah jumpa tp tak tau nama...kalo kita serang dia, disengat jugak..

jom terjah:
selamat ulangtahun - jom wish ramai2

Gen2Merah said...

agaknya spesis yang lama pupus ni.. mungkin generasi donasour yang masih idup.. ekeke

Dylla Abas said...

bentuk kaki dia mcm lipas je..mgkn 1 spesis dgn lipas kot..nk kena cr ni..

Diyana Ali said...

serangga pelik kot namanyaa. huhu

tak tahu laaa :P

Cytah Lovicry said...

tak pasal2 serangga tu jadi model dan dh terkenal.. hahaha

Si BuDaK KaChAk said...

ca~ gud....salam perkenalan....

Si BuDaK KaChAk said...

cik mun~ tah ler....pelik kan???tu yg smpai terupdate dkt blog ni...heheh

Si BuDaK KaChAk said...

cikgu ma~ yeke??fuhh...nasib bek masetu tgn tak rasa gatal nak gi pegang serangga tu...hehehe

Si BuDaK KaChAk said...

gen2merah~ yeke??kira BK ni org ptama yang jumpa dinosour la skang ni???hahaha

Si BuDaK KaChAk said...

dylla abas~ kalau rasa berminat nak tau tak salah pun cari...

p/s : kalau dapat pape info kongsi2 la ek???hehehe

Si BuDaK KaChAk said...

cytah lovicry~ tau xpe...pemes jap nyah...(kata serangga tu...)hehehe

Si BuDaK KaChAk said...

diyana ali~ wahhh.....tu mmg betol2 pelik dah tu...hahaha

aimie amalina said...

huwaaaaa
ni mungkin penemuan terulung ni
hehehe :p

Si BuDaK KaChAk said...

aimie amalina~ mungkin juga....haha

Anonymous said...

Nama x pasti, tp digelar misai keras. Dgr dia punya bunyi len mcm.

mn mz said...

org kedah panggil yax misai

Suraya said...

Tegak misai, zaman 2000 sampai malam ni serangga ni masuk rumah serang aku tgh syok makan roti depan tv. Scary, misai panjang terbang laju bila spray aerosol jatuh mcm ranting kayu. Fobia betul. Jangan pegang nanti masuk hospital.