click here!!!

!:.cuba BACA.:!

Wednesday, 11 January 2012

Gaji OH Gaji..


sumber pokcik google


Pagi tadi masa aku lepak dengan seorang kawan aku(lelaki) yang bekerja di tempat aku bekerja ni ada banyak cerita yang kami borakkan.

Antara cerita  yang kami ceritakan adalah mengenai waktu belajar dulu…perbezaan jenis tajaan semasa belajar…perbezaan di antara kerja dengan gomen dan swasta…rasuah dekat tempat kerja

Tapi yang menjadi pilihan untuk aku kongsikan adalah cerita mengenai gaji. Ada juga aku bertanyakan gaji dia sekarang ni kerana apa yang aku tahu dia juga ada memegang jawatan di dalam ofis di department yang dia bekerja sekarang ni.

Nak tau apa dia jawab??

“hehehe….boleh la….boleh la…”sambil buat muka comel….hahaha

Dalam pemikiran aku dia ni mempunyai pendapatan yang tinggi tapi dia taknak berkongsi dengan orang lain. Jadi aku cuba bertanya kenapa dia taknak bagitau??

“gaji ni merupakan ego bagi seorang lelaki…tak kira tinggi atau rendah mereka pasti susah untuk menyatakan gaji mereka pada orang lain”

Katanya lagi, “ seperti perempuan gak, kadang mereka susah nak menyatakan umur sebenar mereka”

Kesimpulanny: bagi wanita wanita diluar sana jangan la nak marah marah bila seorang lelaki berahsia mengenai gajinya…



p/s : aku pun selalu jawab jawapan yang sama kalau orang tanya… “boleh la....boleh la….”sambil buat muka kachak… hehehe….


12 comments:

amy syifa said...

eheemmmm..lalala *xpaham xpaham*

Si BuDaK KaChAk said...

hahahah....ade rasa mcm kne kat btg idung sdiri tak???wekkkk

amy syifa said...

xpon.kena apa nih? xpaham xpaham.. lalalalaa..

Si BuDaK KaChAk said...

klu tak phm gk gi bkak google translate...hahaha

NIZAM said...

perempuan pun susah nk gtau gajinye kot. pndgn sy adalah, smue org akan cuba berahsia hal gaji ni. kalo sy pun, sy taknak la gtau. biar kite je tau kan. hehe.

Dylla Abas said...

gaji sy kat sini pun boleh la **sambil buat muka blur** huhu :)

amy syifa said...

google translate tu ape? nak bukak kat mne? sy xtau laa..ekeke.hahhh.nak marah la tuh! wekkk

Si BuDaK KaChAk said...

nizam~ betul tu... =)

Si BuDaK KaChAk said...

dylla abas~ hahaha....

Si BuDaK KaChAk said...

amy syifa~ xde makne nye aku nak mara2

aimie amalina said...

baikkkkkkkkkkk
lepas lawen baru tye gaji bape
hahhhahaha :p

Si BuDaK KaChAk said...

aimie amalina~ klu mcmtu takpe... =)