click here!!!

!:.cuba BACA.:!

Thursday, 5 January 2012

Pokok Ajaib???


Dunia semakin maju tapi adakah kita sedar penyakit pun semakin maju?
Pelbagai penyakit telah meningkat secara mendadak seperti obesity, jantung, kencing manis, dan bermacam macam lagi.

Tak lupa juga penyakit yang muncul secara tiba tiba seperti selsema burung dan selsema b***/khinzir.

Tapi sedarkah kita pada penyakit mental juga telah meningkat sekarang ni? mungkin disebabkan oleh cara hidup ataupun tekanan yang sering diterima.

Di sini aku nak tunjukkan satu jenis pokok yang sangat unik…nama pokok ni adalah pokok kesihatan mental…










Sumber : Kementerian Kesihatan Malaysia



p/s : Tanya sama pokokkk….apa sebab goyangggg….(tetiba teringat lagu pokok nyanyian Hazama)

9 comments:

Gen2Merah said...

pokok yang menakjubkan.. ehehe...

Si BuDaK KaChAk said...

yup...memang menakjubkan....baik utk kesihatan mental kita....

biela bell said...

jadi..sentiasalah berfikiran positif..klu negatif je,bahaya jugak..berdasarkan kpd elemen2 tu..secara rasionalnya..manusia mmg memrlukan perkara2 tersebut dlm kehidupan.sbb ia sbgai satu skongan dan dorongan utk mlawan pyakit yg smkin maju terkedepan ( bukan pyakit masalah perut buncit!) hahahahaha :)

EMOdisaster said...

uwahh...nak nyanyi jugekk.... sedap ke sore tu..? jom karok..nak dgr sket..hehe

Ezad Skytech said...

fikir positif je...jangan suka sangat fikir negatif....hee..:D

cik mun said...

bagus2..kena tanam pokok ni dlm diri ni..

Si BuDaK KaChAk said...

biela bell~ betul tu....segalanya mesti rasional....maka kena la positif

Si BuDaK KaChAk said...

ezad skytech~ betul....pemikiran negatif selalunya membawa kepada keburukkan....

Si BuDaK KaChAk said...

cik mun~ bagus tu....buatlah sebagai azam tahun ni...hehehe