click here!!!

!:.cuba BACA.:!

Monday, 16 January 2012

Malaysia ranking no.4 dunia??





“Malaysia menduduki tempat ke-4 dunia tempat pesara pesara dari serata dunia duduki untuk mereka menghabiskan saki baki kehidupan. Malaysia yang menduduki di belakang Negara Equador , Panama dan sebuah lagi Mexico di katakan Negara yang tidak memerlukan kos yang tinggi.

Selain itu, bagi mereka Malaysia merupakan mempunyai cuaca yang menarik dan masyarakat yang peramah”



Agak menarik…tapi kenapa masih no.4 ek?? Kenapa tak dapat no.1?? Adakah harga barang barang di Malaysia perlu diturunkan lagi?? Perlu mengadakan lebih banyak tempat perlancongan lagi?? Atau apa??

Tu semua aku tak pasti…hanya mereka mereka je yang dapat menjawab kenapa. Cuma aku ingin tekankan mengenai rakyat kita. Apa yang aku lihat sekarang rakyat telah berpecah belah. Kalau dulu Negara mempunyai masalah untuk menyatukan bangsa bangsa di Negara ini. Tapi sekarang aku tengok Melayu dengan Melayu sendiri pun bergaduh.

Kenapa semua ini berlaku?? Adakah kerana politik?? Atau diri sendiri??


Renung renungkan lah….





p/s : Bangga dengan negara sendiri… “Tanah Tumpah Darahku”…

11 comments:

encik Cool said...

rakyat sendiri pun terkais2 nk beli rumah..senang2 jea nk jual kat orng luar..HARAM JADAH!!

Si BuDaK KaChAk said...

encik cool~ wahhh....mara benor...relaks...nt kang naik darah tinggi tu....neway btol gak....rakyat sdiri msih mati kutu nak cari duit bli umah...org luar sng je...

Jomkongsistory.com said...

terbaik la Malaysia... mantap!!

Dylla Abas said...

better be 4th place...kalau dok kt no.1 takut ada negara yg 'tak puas hati' pula..kan susah..tak pasal2 m'sia kena takluk..hehe

nur anis said...

setuju la dengan en. cool tu...harga rumah mahal woooo..seram sejuk je nak beli...huhu

Si BuDaK KaChAk said...

dylla abas~ btol gak ek??nape tak terpikir sampai camtu skali...

Si BuDaK KaChAk said...

nur anis~ nampak nya lpsni ramai la rakyat kita beli khemah je....hehehe

fadh leyanie said...

kalaulah sesama kaum pun berpecah belah..punahlah keamanan negara.

Si BuDaK KaChAk said...

fadh leyanie~ btol tu....stuju sgt2...

cik mun said...

saya pun bangga dgn negara sendiri..

Si BuDaK KaChAk said...

cik mun~ bgus la mcam tu....bak kata pepatah.."hujan batu di negeri sendiri"...hehehe