click here!!!

!:.cuba BACA.:!

Thursday, 26 January 2012

Jam loceng


sumber pokcik google



Assalammualaikum….

Jam loceng…seperti yang semua tau bahawa jam loceng digunakan untuk mengejutkan kita ataupun menyedarkan kita dari terlupa atau tertido dengan lenanya. Ianya telah ditetapkan sendiri bagi pemilik jam loceng tersebut.

Jam loceng juga boleh digunakan melalui jam yang terdapat pada telefon bimbit. Ianya lebih mudah dan boleh dibawa ke mana saja.

Tu lah sedikit sebanyak tentang jam loceng yang boleh aku huraikan. Tapi apa yang aku nak cerita sekarang ni adalah jam loceng pada diri aku dah macam tak ada function.

Bukan tak ada function apa…telinga aku ni tak tau la setan jenis apa la yang dah sumbat dekat telinga aku ni. Sekarang ni aku bangun pagi nak gi kerja mesti lambat. Jam loceng macam tak berbunyi langsung.

Nak mengharapkan housemate lagi la tak boleh. Yela, masing masing buat hal sendiri. Tau tau je bila bangun tengok rumah dah kosong. Dorang semua dah pegi kerja. Yang tinggal hanya aku yang tengah kelam kabut nak bersiap.

 Adakah ni gara gara cuti yang lama sangat??hehehe


p/s : lepas ni rasa macam nak bela ayam jantan la dekat dalam bilik ni…boleh take k???hehehe

4 comments:

Ezad Skytech said...

haha...kalau da letih sgt...alarm kuat mana pun kadang2 tak dgr...da berapa kali bunyi baru la terbangun...hee~

Si BuDaK KaChAk said...

hahaha....tau xpe....ko btol2 memahami...hahaha

Redbloodsnow said...

lawa sey jam tu. kalau lah ada jual kat sini...kompom zie rembat :D

nur anis said...

selalu sebelum tidur set alarm lebih sikit. setiap 15 minit set alarm..sekuarang-kurangnya tak dengar yang pertama, boleh dengar yang kedua atau ketiga..:)