click here!!!

!:.cuba BACA.:!

Thursday, 12 January 2012

“mana yang patut aku pilih??”



sumber pokcik google



Berikut adalah pertanyaan dari seorang kawan kepada aku. Dia cuba meminta pendapat daripada aku tapi aku pun agak keliru.

Ceritanya begini : “ aku sekarang tak ada awek lagi tapi aku ada kenal sorang pompuan ni(aku namakan A). Hubungan aku dengan A semakin hari semakin rapat. Senang cerita aku dengan A umpama teman tapi mesra. Ada dalam 3 bulan juga aku main mesej dengan A, call A, keluar dengan A. Apa yang aku tak suka pasal A ni dia macam ada berahsia dengan aku. Tapi sekarang ni muncul pula sorang pompuan yang dulu aku pernah minat dekat dia(aku namakan B). Walaupun B sudah mempunyai pakwe tapi aku percaya B dengan pakwe macam mempunyai masalah yang hanya menunggu masa untuk dilepaskan. Apa yang buat aku minat dengan B ni kerana keayuan dia, sopan santun dia, pandai mengambil hati, pandai buat aku tersenyum, seorang yang kuat bersabar, anak yang soleh dan macam macam lagi perkara yang baik mengenai diri B. Jadi aku menjadi keliru kerana aku tak nak A kecewa sekiranya aku pilih B dan aku taknak B pun rasa begitu kerana sekang A dan B kerap menghubungi aku. Yang B siap 3G lagi dengan aku. Sememangnya dia masih lagi comel macam dulu cume muka dia sedikit bulat tapi masih comel. Aku keliru sangat sangat. Tolong aku plssss…..”


Begitu la ceritanya…

Kalau korang la korang nak pilih yang mana satu?
Kalau aku memang aku tak dapat nak tolong kerana aku sendiri pun ada masalah dengan percintaan ni semua. Sebab tu aku buat entri berbentuk pertanyaan agar kawan kawan blogger yang lain dapat memberi pendapat untuk membantu kawan aku tu.

Dari apa yang aku dengar ceritanya tu, aku rasa macam kawan aku ni lebih menyukai si B sebab apa yang aku nampak, dia mula bercelaru apa bila kehadiran B.

Tah ler…aku memang tak tau nak cakap apa sebab bagi aku sendiri pun aku rasa macam agak susah untuk aku selesaikan. Jadi bagi yang lain lain kalau ada pendapat boleh lah bagi pendapat korang dekat ruangan komen ok?? Aku percaya mesti ramai doctor cinta di luar sana. Paling tidak pun mesti ada abang abang atau akak akak yang lebih berpengalaman untuk mengatasi situasi bergini…



p/s : tetiba teringat lagu farah Antara Dua dengan lagu exist Di sana menanti di sini menunggu…hehehe

13 comments:

amy syifa said...

eheemmmm..

Di sana hanyalah menanti
Sampai bila pun ku tak pasti
Bertanya khabar melalui tinta
Jarang sekali bertemu muka
Namunku tahu dia setia..lalalaa

aimie amalina said...

huwaaaaaa
mang cm belog dr cinta ni
hehehe

tapi kalo jadi cenggini
mang bingung jap

may be, die kene betol2
teliti soal hati die kan
yg mana kalau tak de die x bole hdup
huuuu...

Ca Cik Duyung said...

ca pon tak tau nak kata apa sbb ca mengalami situasi yg hampir sama...humm

tp ca percaya pd jodoh..so, berdoa je untuk dpt yg terbaik...lalui je hidup ni..

Si BuDaK KaChAk said...

syifa~ ok....cukup....xsedap....hahaha

Si BuDaK KaChAk said...

aimie amalina~ owh....nice pndapat....thnx...

Si BuDaK KaChAk said...

aimie amalina~ owh....nice pndapat....thnx...

Si BuDaK KaChAk said...

ca~ aik...sama ke??ke ca ni kawan BK???hahaha....

btol tu....BK nk bcinta lepas kawin la....

amy syifa said...

finee! huhhh.*larik dari rmh*

Si BuDaK KaChAk said...

syifa~ ok....jgn lupa bwk ic....tkut kne cop pendatang asing tanpa izin lak....hehehe

amy syifa said...

i'll never come back! wekkk.

p/s - aku xde ic ada passport jeh! i org venice.okayy byee.

Si BuDaK KaChAk said...

syifa~ arghhh......nak muntah darah aku dibuat ko....hahaha

Dylla Abas said...

mcm mana nak buat keputusan kalau masing2 tak luahkan perasaan..?? jalan yg paling selamat ialah buat istikharah..

p/s : lagu Di Sana Menanti Di Sini Menungggu tu kumpulan Ukays la..huhu (",)

Si BuDaK KaChAk said...

dylla abas~ yup...dah pesan dah dekat dia spaye wat solat istikharah....

p/s : alamak....silap pulak.....thnx tego....hehehe