click here!!!

!:.cuba BACA.:!

Friday, 13 January 2012

Fakta atau Auta #11

 
sumber pokcik google


61. Kuda Nil (badak air) kentut melalui mulut.

62. 25% dari tulang manusia ada di kaki.

63. Bola mata kita beratnya sekitar 28 gram.

64. Beberapa jenis cacing pita akan memakan dirinya sendiri jika kelaparan.

65. Ikan jerung kebal terhadap kanser.

66. Rata-rata orang bergerak 40 kali dalam tidurnya.

67. Partikel debu didalam rumah sebahagian besar berasal dari sel kulit mati.

68. Nyamuk lebih suka anak-anak daripada orang dewasa.

69. Ganymede adalah bulan planet Jupiter, merupakan bulan terbesar di sistem suria kita, lebih besar dari planet Merkurius.

70. Anak baru lahir memiliki 350 tulang. Mereka menyatu atau menghilang sampai menjadi 206 pada usia 5 tahun.




Bagi yang masih belum baca fakta fakta yang sebelumnya boleh klik dekat FAKTA SEBELUM





p/s : Aku ni kira budak kecik lagi ke dah besar ek??yela…aku rasa ada je nyamuk gigit aku…haha

6 comments:

cik mun said...

bagus2..boleh tambah ilmu pengetahuan..

Si BuDaK KaChAk said...

cik mun~ ye....btol tu....dah byk da yg sy tulis pasal fakta auta ni...

amy syifa said...

terkejut aku scroll2 nmpak gmbar badak. serius aku trgelak besar baca fakta no 61..HAHAHA..bygkn ko pon mcm tu! hahaha..

Si BuDaK KaChAk said...

syifa~ la...aku igt ko nk ckp ko scroll2 je nmpak muke ko sdiri....hehehe....siot btol...klu aku camtu aku kentut kt muka ko...hahaha

amy syifa said...

amboii.ko nk kate aku badak la tuh. aku lempang ko karang jadi cipan terus! ko xkn dpt kentut kat muka aku pnye la..wekkk

Si BuDaK KaChAk said...

aku xckp pun tu ko....mmg xkn dpt sbb aku bkn kentut ikut mulut....wekkkk