click here!!!

!:.cuba BACA.:!

Saturday, 12 November 2011

Fenomena 2011 - 823 tahun Sekali


Neway sepatutnya entry ni di post semalam tapi sayang internet macam siput....

 

sumber pokcik google


Sedar tak sedar kita dah berada di penghujung tahun 2011. Tapi sedar tak korang sebenarnya ada fakta menarik pada tahun ni. Ni ada sedikit fakta yang ditemui. Katanya fenomena ajaib ini hanya berlaku 823 tahun sekali sahaja. Nak tau apa benda tu? Jom baca.... 

Fakta Pertama:
Tahun ini kita akan mengalami 4 tarikh yang jarang berlaku dalam setahun iaitu 1/1/11, 1/11/11, 11/1/11 dan 11/11/11.
Tarikh yang super cantik, bagi peminat nombor 1. Bagi yang berminat untuk mengabadikan tarikh tarikh ini sebagai tarikh perkahwinan, nak bertunang ke, berkhatan ke...hehehe
Jangan dok sibuk wat tarikh nak bercerai ,bunuh diri dengan buat anak(bagi yangbukan mahram) dah ler.....


Fakta Kedua:
Cuba korang tambahkan tahun korang lahir dengan umur korang sekarang.
Mesti keputusan korang 111 kan??takyah la nak tipu...aku dah kaji sendiri dah pasal semua ni sebelum aku bagitau korang...hehehe

Contoh :
si polan ni umur dia 22tahun + tahun lahir dia 89
22+89
=111
betol kan??mungkin kebetulan tapi ni la dia kekuasaan Allah SWT.

Fakta Ketiga:

Ni dia kalender bulan julai untuk tahun ni. Kalau rasa tak puas hati gi amik kalender korang sendiri....hehehe


Korang tak nampak pelik ke dengan kalender bulan julai ni??

Bulan julai yang agak unik ni hanya berlaku 823 tahun sekali sahaja. Tengok la hari jumaat sabtu dan ahad...masing masing ade 5 hari.

Kalau di ikut kepercayaan cina perkara yang berlaku 823 tahun sekali ini dipanggil. ‘Money Bags’. Wah, mesti ada yang dah melompat. Yela, da nampak je money tu dah tentu la ada 'ong' punya....hehehe

Bagi matematik pulak walaupun aku tak minat matematik, Fenomena yg berulang-ulang dalam satu jangka masa tertentu ini dinamakan ‘pattern’ dalam Matematik yang akan membentu sequences yang menarik. Tak faham? Cuba tengok sini.

Ya Allah...banyaknya keajaiban yang masih kita tak tau lagi...mungkin ada lagi yang akan terungkai lagi lepas ni??


.credit to : ??? (sory la tak ingat la baca kat blog sapa...)


p/s : apa lagi yang akan terungkai lepas ni ek??

4 comments:

aimie amalina said...

hehehe
kejadian2 yg direncana oleh-Nya
semua nya indah kan =]

subhanallah

Si BuDaK KaChAk said...

yup...sungguh indah sekali...

amy syifa said...

pertama kali aku dgr pasal fakta no 3 tuh..xperasan pulak.

~ieda~ said...

comei lg no 20112011 kn...hohoho....apsal tiru owg x suka math neh...adesss